svar på era frågor

Ni fick ju chansen att ställa frågor igår och nu tänkte jag svar på dem. här är era frågor och mina svar.

vad äter du på en dag?
Just nu äter jag enligt ett matchema som jag måste följa, för att gå upp i vikt. . innan jag hade matchemat åt jag nästan ingenting och åt bara de prudukter som innehöll få kalorier mm. såhär ser mitt matchema ut idag
Frukost: 1 smörgås, med 1 matsked mjukost, 1 scandieshake, det är en näringsdryck som inne håller 600 kalorier.
Mellis: 1 drömyoghurt, 2,5 dl joice/saft.
Lunch: 200 g lagad mat, 2,5 dl joice/saft.
Mellis: 1 yoggiyoghurt (125 ml) 1 frukt, 2 dl joice/saft
Middag: 200 g lagad mat, 2.5 dl joice/saft
mellis: 1 smörgås, med i matsked mjukost, 2,5 dl joice/saft.

kommer du behöva gå om skolan sen? eftersom du inte är där så ofta eller gör du arbeten på behandlingshemmet?
Jag försöker jobba så mycket jag kan här för att inte hamna efter så mycket, det finns en lärare här som jag träffar en timme varje dag. sen beror det ju helt på dig själv, många behöver gå om för att de missar så mycket, jag försöker plugga på och ska försöka komma tillbaka till skolan så fort som möjligt.

hur började det hela, alltså jag läste det du skrev men hur gjorde du bara när du helt plötsligt slutade äta? eller minskade?
jag började med att ta bort allt som var onyttigt, jag började att räkna kallorier och sådant. sen förtsatte det bara, jag minskade mer och mer på allt jag åt, och tillslut hamnade jag där jag är idag. ett hämskt liv är vad det är.

hur mår du nu?
helt ärligt så är det här inget liv, jag mår jättedåligt varje dag. alla säger att det blir bättre efter ett tag, men jag vet inte när den tiden kommer. vissa stunder känns allt jättebra, som om jag värkligen kommer att klara det här hur stor jag en blir. men för det mästa mår jag inge bra, jag har jättemycket ångest och sådant som leder till att jag värkligen hatar mig själv, och jag känner stora skuldkännslor för dem jag älskar.

 har du förlorat kompisar eller tappat kontakten med många pga. det här?
aa jag kan säga att jag har tappat mycket kontakt med mina kompisar, jag har inte kunnat träffa dem så mycket alls och det känns riktigt hämskt. jag vill kunna träffa dem, men när jag blev sjuk orkade jag inte med sådant, jag låg under ett täcke hemma i soffan och sov istället. men nu när allt börjar bli bättre känner jag mig mycket piggare och jag skulle orka träffa dem, men nu får jag inte det istället, eller jag får om de kommer hit och så, men det tar ju ett tag att åka och sen så blir det ju inte samma sak som att träffa dem i skolan och så. men jag har ochså fått jättebra kontakt med mina föräldrar under den här tiden, när något sånt här händer förstår man värkligen hur mycket man älskar sin famil och vänner.

är det inte jobbigt att vara ifrån ridningen?
asso det är kalart att man saknar sånt som man tyckte om att göra, ´men det känns ändå som att det finna grejer som ligger före att komma tillbaka till ridningen, jag vill ju börja skolan och sånt innan något annat. det finns mycket man längtar efter, men jag vet inte om jag kommer att komma tillbaka till ridningen senare. jag kommer iallafall att åka till stallet någaon gång ibland med michaela

hoppas ni är nöjda med de svaren.

Kommentarer
Postat av: Michaela z

Hej.

vet att jag inte vart på besök och jag missade ditt besök i skolan, förlåt för det. Emilia sa att du skulle komma men jag trodde faktiskt att jag och Tiffany skulle hinna tbx. Hoppas att du mår lite bättre, du verkade ganska okej när jag såg dei i kyrkan i söndags. :) saknar dej, hoppas du kmr tbx till skolan snart. Läste hela bloggen, bilderna va asfina! och bra skrivet. Hoppas vi ses snart igen :) puss<33

2009-02-17 @ 14:32:09
Postat av: angelica

det hoppas jag med<3

2009-02-17 @ 14:38:17
URL: http://agelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0