svar på frågestunden.


Ni ställde ju några frågor som jag tänkte skulle få svar nu.. jag hoppas ni blir nöjda med svaren, ni kan gärna komentera om ni är det, eller om ni tyckte att jag inte var riktigt tydlig eller något.

blir man aldrig typ förkyld eller får influensa när man har anorexia ?
man kan få inflensan och bli sjuk när man har anorexia, men det är mycket svårare, folk med anorixia blir sellan sjuka, jag vet inte riktigt varför det är så, man tycker ju att det borde vara tvärtom.

vad vägde du som minst?
jag vägde exakt 31 kilo, väldigt lite för att gå i åttan och vara nästan 160 cm lång

vill du gå upp i vikt?
asso det är svårt att säga det går som i perioder, ibland vill jag gå upp för att bli frisk, men för det mästa så känner jag mig tjock och vill inte gå upp någonting. jag vill ju bli frisk, men det är så himlans svårt. jag är så rädd för hur jag kommer att se ut när jag blir frisk och jag kan få panik när jag tänker på det. men samtidigt vill jag gå upp lite så jag kan börja skolan  och så igen, men jag vill att det ska lägga sig på andra ställen nu än på min mage.

försvinner mensen när man får anorexia?
det är olika, men på de flesta som blir för underviktiga försvinner mensen. man får offtast tillbaka den när man är frisk, men bara för att man får tillbaka den så betyder det inte att man kan få barn, vissa som har anorexia för länge kan aldrig få barn. det är hemskt att det är så, jag hoppas jag kan få barn sen iallafall även om inte min har kommit tillbaka en. för barn ska jag ha när jag blir större!
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra svar =)

2009-02-22 @ 23:08:46
Postat av: Alexandra Rivas

Heej, asso jag tycker du är så jävla stark och att du vågar skriva precis som du känner, har läst igenom din blogg är den är riktigt bra,hoppas du blir bättre. lycka till kram Alexandra

2009-02-24 @ 19:04:43
URL: http://alexandratijero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0